onsdag 6 oktober 2010

En liten snabbis från mig.

Ann Söderlunds "Men vi knullar ju inte" är troligen på väg hem till mig. Ska bli kul att läsa den boken och se i vilket läger jag hamnar i, i det där de älskar boken eller i det där de är lite mindre förtjusta i den? Har läst så mycket delade meningar om den så det ska bli skoj att få sätta tänderna i den, nja inte tänderna då, utan ögonen. :D

Sen rör det på sig, jag har nu kommit till bok 272 av MÅNGA. Hahaha vad har jag gett mig in på?
Ja ja det blir nog bra i slutändan, då kan jag på ett snabbt och enkelt sätt hålla koll på vem som lånat vad! Nu vet jag att några lånat lite av mig, men jag vet inte vem som lånat vad. :O

Min två böcker är snart utlästa och det får kroppen lida för, åter igen. Att man aldrig lär sig. Men Vänta på vind var faktiskt suverän! Bättre än jag trott! Där ser man att man kan göra bra billiga fynd på bibblan. :D Andra på raken nu.

Emmy är fortsatt hemma, hon har fått rälig krupphosta nu också, trodde hon var för stor för det. Men hon sitter lite vid datorn och spelar och LÄSER, hon har nu börjat på Klara ridlägersommar, den hade hon inte läst innan, tur hon hittade något i sin hylla som var nytt och framförallt oläst.. ;)

Sen måste jag bara fråga er en sak som jag funderat MYCKET på, iofs vet jag nog svaret redan, men ändå.
Min två minsta började i förskolan nu i höst, när man kommer och hämtar dom så är det i regel i samband med att de lyssnar på saga.
Man kikar in lite, så där i smyg för att inte synas och ser då att min två (sträcker lite på mig) sitter som ljus och i ärlighetens namn så är det även fler som gör det. Sen har vi de små liven med myror i brallan, de som INTE kan sitta stilla och lyssna på sagan.
Jag har då funderat lite på det här. De som gör som mina, sitter stilla 0ch suger åt sig sagan är det de som får höra saga hemma, de som älskar att höra saga, de som är vana att höra saga hemifrån? Och de där små liven som verkar få ont i kroppen av stillasittande är det de som INTE får höra saga? Där föräldrarna aldrig eller väldigt väldigt sällan läst en saga?
Jag tror ju att det är så många gånger, att han man det med sig från hemmet då sitter man stilla och lyssnar, annars inte. Sen visst kan det här studsandet beror på många andra saker, men jag tror att de som får höra mycket sagor och berättelser, det är de som sitter stilla.

Glöm nu inte att läsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar