torsdag 15 juli 2010

Sommarläsning - tips






Ja jag lovade er ju lite bra tips på böcker att läsa i hängmattan.



Sommarparadiset och Sommaren på ön båda av Anne Rivers Siddons,

Vargtimmen, Blodsarv, Sista andetaget av Denise Mina, Hårda bullar.

Snälla flickor och Riktiga karlar av Sparkle Hayter.

Sen har vi ju böckerna om Stephanie Plum, skrivna av Janet Evanovich, gud vad jag älskar hennes böcker.

Martina-koden, Hemma hos Martina, Underbar och älskad av alla och I en annan del av Bromma av Martina Haag.

Stephen Kings böcker tycker jag passar bra en sommarkväll, även hans son Joe Hill har skrivit en bok, En hjärtformad ask, men den får nog känsliga läsa på dagen, så som jag fick göra.

Elisabeth George skriver underbara deckare i engelsk miljö, hennes karaktär Lynley känner ni igen från tv.

Vill man läsa lite historia så kan jag starkt rekommendera boken Maria Stuart - drottning utan krona.


Dean Koontz är heller aldrig fel att läsa. Han skriver gastkramande, så pass att man funderar långt efter boken är slut om det han skrev om KAN hända.
Ja det var en del, ska fnula lite till och återkomma med mer böcker i morgon eller någon dag. :D

Kram! Och glöm inte läsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar